Przejdź do głównej zawartości

Windows Movie Maker Dodawanie zdjęć i wideo

Dodawanie wideo i zdjęć jest jedną z pierwszych czynności, którą wykonujemy zaczynając pracę nad nowym filmem. Możemy też skorzystać z tej funkcji w każdym momencie pracy, jeśli uznamy, że potrzeba nasz projekt wzbogacić o jakiś element wizualny. Tym niemniej, wszystkie materiały wizualne najlepiej jest odpowiednio przygotować zanim przystąpimy do pracy z edytorem Movie Maker. 









Powody tego są następujące: 
  • łatwiej jest układać kolejność elementów w folderze, niż w polu edycji programu. Kolejność elementów w folderze jest zależna od nadanych nazw, a komputer układa pliki zgodnie z alfabetem. Najlepiej więc nadawać odpowiednie nazwy, a pliki ułożą się w folderze automatycznie w wymaganej kolejności. 
  • ustalenie kolejności plików zawczasu pozwoli na zaoszczędzenie czasu i pracy – do programu Movie Maker dodamy pliki wszystkie naraz, a ustalona kolejność spowoduje, że natychmiastowo będziemy mieli prawie gotowy film. 
  • jeśli w trakcie edycji coś się nie uda, to zawsze będzie można rozpocząć jeszcze raz, ale bez cofania się do punktu zerowego. Folder z przygotowanymi materiałami będzie zabezpieczeniem. 

Samo dodanie zdjęć i/lub ujęć filmowych jest bardzo proste. Wystarczy, że wykonamy następujące czynności w kolejności jak poniżej:
1. ustawiamy kursor bieżącego momentu odtwarzania w miejscu gdzie chcemy dodać wideo lub zdjęcia.
2. klikamy na ikonę "Dodaj wideo i zdjęcia". (W inny sposób możemy tę opcję uruchomić klikając na pustym miejscu obszaru roboczego prawym klawiszem i z rozwijanej listy wybrać opcję "Dodaj wideo i zdjęcia". Który sposób wykonania operacji wybierzemy, zależy od naszego przyzwyczajenia i wygody wykonania w danym momencie).
3. Po otwarciu się okna dialogowego odnajdujemy folder z przygotowanymi elementami wizualnymi. Aby zaznaczyć wszystkie elementy używamy skrótu klawiaturowego Ctrl + A. Następnie klikamy na przycisku "Otwórz" i wszystkie pliki wklejają się do obszaru roboczego - w miejscu gdzie ustawiony był wskaźnik bieżącego momentu wyświetlania.



Wklejone pliki są w takiej kolejności, w jakiej były w folderze roboczym. Wklejone pliki będą otoczone niebieską ramką. Świadczy to o tym, że są zaznaczone i wszystkie aktywne. Jeśli zmienimy jakieś ustawienia np. czas wyświetlania, lub rodzaj animacji, to zmiana zostanie zastosowana do wszystkich zaznaczonych. Jeśli chcemy odznaczyć, to klikamy jeden raz lewym klawiszem myszy na dowolny slajd. Wtedy znika zaznaczenie z wszystkich slajdów, tylko kliknięty zostaje w niebieskiej ramce i tylko do tego jednego będą się stosowały polecenia dla komputera.


Po wykonaniu porcji pracy zaplanowanej na dzisiaj, zamykamy program, a przed zamknięciem potwierdzamy polecenie zapisania wprowadzonych zmian.


Popularne posty z tego bloga

Movie Maker Zapisywanie gotowego filmu.

Pracując z plikiem projektu możemy zamykać i otwierać program. Edytować poszczególne jego składniki, ale przychodzi moment kiedy uważamy, że dzieło jest już gotowe i nadaje się do publikacji. W formacie pliku projektu nie możemy go opublikować, gdyż projekt to jedynie zbiór instrukcji jakie składowe z plików znajdujących się w pamięci stałej komputera mają być umieszczone w filmie. Aby nadać filmowi ostateczny kształt należy go zapisać w formacie, zawierającym rzeczywistą informację o obrazie i dźwięku, a nie o tym gdzie na naszym komputerze taka informacja jest.

Windows Movie Maker Czasy i szybkość wyświetlania

W poprzednim odcinku poradnika opisany było dodawanie zdjęć i wideo. Po tych czynnościach projekt został zamknięty, a przed zamknięciem zmiany zapisane. Po kolejnym otwarciu projektu widzimy, że elementy wizualne – zdjęcia i lub wideo mamy ułożone w obszarze roboczym. Jeśli dodawaliśmy wiele plików, to są one ułożone w tej samej kolejności, jak w folderze z którego były przesyłane. I o to właśnie chodzi. Czasem jednak już po przesłaniu stwierdzimy, że chcemy jednak zmienić układ slajdów. Aby zmienić kolejność wystarczy dany plik kliknąć. Niebieska ramka oznacza zaznaczenie. Taki zaznaczony element możemy przesuwać myszką, trzymając wciśnięty lewy klawisz. Metoda taka nazywa się "złap, przenieś, upuść" i jest najwygodniejsza do tego typu operacji. Najlepiej jednak nad kolejnością się zastanowić wcześniej, w trakcie przygotowywania materiałów. Zaoszczędzi to nam czasu, a uwagę będziemy mogli zwrócić na inne aspekty filmu.

Klawiatura komputera - podstawowe fakty

Niedoświadczonym użytkownikom komputera warto się zapoznać ze sprawami, które nie są intuicyjne i łatwe do samodzielnego odkrycia podczas klikania. Klawiatura jako urządzenie, jest tego przykładem. W swojej praktyce spotkałem się z osobami, którym najprostsze funkcje klawiatury były nieznane. Gwoli sprawiedliwości, trzeba powiedzieć, że nie odnosi się to jedynie do osób starszych. Zdarzyło mi się zaobserwować sytuacje, kiedy osoby w wieku lat dwudziestu kilku do napisania wielkiej litery włączały caps lock. Wbrew pozorom jednak obsługa klawiatury komputera jest nieskomplikowana. Trzeba zapamiętać dosłownie garstkę informacji, żeby usprawnić użytkowanie tego urządzenia. 
Komputer jest maszyną przetwarzającą informację. Musi być więc wyposażony w urządzenia do przyjmowania informacji i oddawania informacji. W dodatku te urządzenia muszą być przyjazne dla użytkownika. Zbiorczo do tych urządzeń używana jest nazwa interfejs, od angielskiego interface (wym. interfejs)
Jest kilka rodzajów u…