Po zalogowaniu się do serwisu Gmail i otwarciu okna programu wyświetlony jest widok Odebrane.
Z lewej strony ekranu, pod przyciskiem Utwórz, wyświetlona zostaje lista wyrazów. Tworzą one panel nawigacyjny, a każdy jest aktywnym przyciskiem, który przełącza na widok opisany w poleceniu. Nazwy przycisków są po prostu nazwami folderów, lub etykiet przypisanych do danej kategorii wiadomości. Kliknięcie na różne polecenia nawigować w serwisie, czyli przechodzić pomiędzy widokami zawartości różnych folderów.
Odebrane - są to wiadomości nadesłane do skrzynki, których użytkownik nie przeniósł do innego folderu. Mogą być przeczytane lub nie. Przeczytane są wyświetlane pogrubioną czcionką, a te które były już otwarte - czcionką zwykłą. Oczywiście słowo przeczytane należy rozumień umownie. Faktycznie chodzi o to, czy dana wiadomość była otwarta, lub oznaczona jako przeczytana.
Oznaczone gwiazdką - zawartość tego folderu użytkownik organizuje samodzielnie poprzez dodanie gwiazdki do wybranych wiadomości. Jest to bardzo wygodny sposób na wyodrębnienie grupy wiadomości, ze względu na kryterium wybrane przez użytkownika. Przykład: użytkownik ma wielu nadawców piszących o różnych rzeczach. Natomiast chce pozostawić do analizy jeden konkretny temat np. wyjazd grupy osób. Każda z tych osób może składać własną propozycję. Po zaznaczeniu gwiazdką wiadomości dotyczące wyjazdu może bardzo łatwo wyświetlić wiadomości dotyczące tylko danego tematu. Wtedy łatwo sprawdzić czy wszyscy się wypowiedzieli, jakie były głosy itp. Oczywiście kryterium zaznaczania gwiazdką może być wybierane arbitralnie przez użytkownika.
Wysłane - w tym widoku wyświetlane są wiadomości wysłane. Jest to bardzo wygodne, jeśli użytkownik chce sprawdzić np. daty ostatnio wysyłanych wiadomości, albo inne szczegóły wysłanych wiadomości.
Wersje robocze - są to automatycznie zapisane wersje rozpoczętych wiadomości, a nie wysłanych. Podczas tworzenia wiadomości wszystkie zmiany są zapisywane na bieżąco na serwerze. Jeśli użytkownik nie wyśle rozpoczętej wiadomości, to automatycznie tworzona jest wersja robocza. Można ją dokończyć lub usunąć.
Wszystkie wiadomości - są to wiadomości ze wszystkich folderów oprócz kosza i spamu.
Kosz - to folder przeznaczony na wiadomości niepotrzebne użytkownikowi. Mogą tam znaleźć się wiadomości przeczytane, ale także bez czytania. Wiadomości umieszczone w koszu są całkowicie usuwane po 30 dniach przechowywania.
Spam - to folder na wiadomości nie chciane. Jeśli użytkownik nie życzy sobie czytać wiadomości od konkretnego nadawcy, to umieszcza wiadomość w folderze spam. Program zapamiętuje tę sytuację i przy następnych wiadomościach automatycznie kieruje wiadomości do spamu, z pominięciem folderu Odebrane. Wiadomości w folderze Spam są automatycznie usuwane po 30 dniach.
Przycisk Zarządzaj etykietami przełącza do okna ustawień etykiet. Można w nim dla każdej etykiety ustawić parametry widoczności, usuną, lub dodać nową.
Liczbą i sposobem wyświetlanych nazw folderów, czyli etykiet użytkownik może zarządzać w karcie Etykiety, która znajduje się w zakładce Ustawienia.
Lista wyświetlanych etykiet może być długa, ale nie wszystkie muszą być widoczne w każdym momencie. Do zwijania i rozwijania listy etykiet służy przycisk Mniej/Więcej. Kiedy wyświetla się w postaci Mniej, to widoczna jest cała lista. Po kliknięciu na polecenie Mniej, polecenie zmienia się na Więcej i zwija się lista. Kliknięcie na Więcej ponownie rozwija listę.
uzteczne info
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo ciekawy
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuń