Przejdź do głównej zawartości

Wyjazd do Portugalii Organizacja podróży

 Na długo przed przejściem na emeryturę marzyłem aby wyjechać turystycznie do Portugalii. Jako młody człowiek miałem sposobność kilka razy odwiedzić Lizbonę i Porto. Pragnąłem więc odbyć podróż w pewnym sensie sentymentalną. Oprócz tego zawsze chciałem też zobaczyć południe Portugalii. Region Algarve, który słynie z pięknych plaż. Widziałem wiele pięknych zdjęć z tego regionu i chciałem zobaczyć to wszystko na własne oczy. 

Lata 2020 i 2021 to były lata pandemii. Jednak w roku 2022 obostrzenia, aczkolwiek dalej obowiązujące zaczęły się luzować i podróże stały się łatwiejsze do organizowania. Już w marcu zacząłem w Internecie wyszukiwać dostępne opcje dojazdu, noclegów oraz informacje dotyczące pogody i lokalnych ciekawostek. 

Ograniczenia związane z pandemią powoli się kończyły, ale do podróży do Portugalii konieczny był certyfikat szczepienia


Budżet wyjazdu opierał się na zarobkach uzyskanych z YouTube w poprzednim okresie. Nie musiałem naruszać przychodów z emerytury, jednak musiałem planować wydatki rozsądnie, bez niepotrzebnego rozrzucania się. Dlatego jako środek transportu wybrałem tanią linię lotniczą, która oferowała komunikację pomiędzy Wrocławiem i Lizboną. W serwisach booking.com i airbnb wyszukiwałem niedrogich ale o dobrym standardzie opcji noclegowych.

Ten etap przygotowań był najbardziej czasochłonnych. Terminy wylotu i przylotu skorelowałem w kontekście terminów i cen. Znalazłem loty w bardzo dobrych cenach i do tych terminów wyszukałem i zarezerwowałem noclegi. 

Nie wszystko da się przewidzieć i zaplanować. W Ryanair zmieniły się warunki handlowe i odwołali loty. 

Niestety około trzech tygodni przed wylotem okazało się, że linia lotnicza odwołała loty. Bez problemów odzyskałem wpłacone pieniądze na bilety, ale to skomplikowało sprawy, bo miałem już zarezerwowane i opłacone noclegi. Odwołanie noclegów nie wchodziło w grę bo wiązałoby się to z dużą stratą finansową. Pozostało szukanie alternatywnych sposobów podróży. 

Na szczęście z Bolesławca nie jest daleko do Berlina. A stamtąd połączenia do Lizbony są dosyć częste. Udało się znaleźć niedrogi lot do Lizbony w odpowiednim terminie. Jednak powrotna droga wymagała podjęcia dodatkowych decyzji. Musiałem przedłużyć pobyt w Lizbonie oraz dodatkowo zarezerwować hotel w Berlinie. Samolot lądował bowiem w Berlinie dopiero po godzinie dziesiątej w nocy. 

Zmiana planów pociągnęła dodatkowe koszty, ale miało tę dobrą stronę, że pobyt w Lizbonie się wydłużył o trzy dni. Później okazało się, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Te dodatkowe dni w Lizbonie bardzo wzbogaciły wachlarz wrażeń z całego wyjazdu. 

Nowe lotnisko w Berlinie  robi dobre wrażenie. oczekiwanie na lot się nie dłuży

Plan B zamiast wylotu z Wrocławia zakładał dojazd do Berlina. Jako środek transportu do Berlina wybraliśmy bus, który dwa razy w tygodniu jeździ do Niemiec i świadczy usługi dla osób pracujących w Niemczech. To rozwiązanie nie było tanie, ale za to bardzo wygodne. Z samego rana bus podjechał pod dom i po kilku godzinach byliśmy już na lotnisku Brandengurg w Berlinie. Do odlotu pozostało jeszcze około czterech godzin, a więc w sam raz na odprawę i odczekanie do odlotu. 

Wylot z lotniska Brandenburg w Berlinie

Samolot odlatywał po godzinie 14-tej i wczesnym popołudniem wylądowaliśmy w Lizbonie. Nocleg w Lizbonie w hotelu Melia. Hotel ten znajduje się bardzo blisko lotniska, co stanowiło ogromną wygodę.  Następnego dnia przejazd pociągiem na południe do miejscowości Quarteira. Tam mieliśmy zarezerwowane siedem noclegów. 

Hotel Melia w Lizbonie przywitał nas przytulnym pokojem

Potem w planach był krótki przejazd pociągiem do Albufeiry i trzy noclegi. A później znów powrót pociągiem do Lizbony i sześć noclegów w Lizbonie. Następnie przelot do Berlina, nocleg w hotelu w pobliżu lotniska i powrót autobusem do Polski. 

W hotelu podczas meldunku poczęstowali nas firmowymi ciasteczkami. Bardzo miły gest na przywitanie. 

Wszystkie przejazdy, łącznie z pociągami na dłuższych trasach zostały zarezerwowane i opłacone w Polsce. Bilety i karty pokładowe zostały wydrukowane.  Do swojego konta bankowego założyłem subkonto w Euro i kupiłem odpowiednią ilość waluty. Wszystkie te sprawy załatwiałem przez Internet. 

Moim zdaniem korzystanie z biur podróży w dzisiejszych czasach staje się anachronizmem. Mając czas, a przecież jako emeryt nie narzekam na jego brak i dostęp do Internetu można praktycznie wszystko załatwić. 

Pociąg na południe przejeżdża nad rzeką Tejo (Tag) przez most 25 Kwietnia dolnym podestem dla pociągów poniżej jezdni samochodowej. 

Samodzielne planowanie wyjazdu i pobytu daje wiele korzyści. Można dokonać rezerwacji noclegów, samodzielnie wybierając według własnych upodobań i budżetu, kupić bilety na środki transportu bez wstawania od biurka z komputerem. 

Podobnie z zapewnieniem środków finansowych. Jeśli planuje się z dosyć dużym wyprzedzeniem, to można się pokusić na obserwowanie kursu Euro i zakup po optymalnym dla danego okresu, kursie. 

Pomimo zamieszania spowodowanego odwołaniem lotów z Wrocławia na prawie dwa tygodnie przed wyjazdem wszystko było załatwione. Pozostało spokojnie czekać i marzyć o podróży.

Latanie samolotem jest świetne. Szybko, tanio i przyjemnie.


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciekawostki. Rzeki Babilonu Boney M 1979 Sopot

Rivers of Babylon  Boney M Większość popularnych piosenek krąży tematycznie wokół miłości. Dlatego słuchając przebojów w oryginalnej wersji czasem trudno skojarzyć, że teksty niektórych mogą być naprawdę zaskakujące. Kiedy przetłumaczyłem mojej znajomej tekst piosenki Leonarda Cohena "Who by fire" i okazało się, że słowa nie są wcale o miłości, tylko o umieraniu, to stwierdziła, że jest rozczarowana. Zauroczona wpadającą w ucho melodią i głosem Cohena, była przekonana, że w piosence są wątki dotyczące uczucia pomiędzy mężczyzną i kobietą. Okazało się, że nic z tych rzeczy. Zapraszam do wysłuchania wersji Boney M - Sopot 1979, a podczas słuchania można przeczytać tekst poniżej, wyjaśniający o czym właściwie jest ta piosenka.   Podobnie jest z piosenką Rivers of Babylon w wykonaniu Boney M. Zespół ten kojarzy się raczej z muzyką lekką i dyskotekową. Słuchając piosenki zawsze miałem skojarzenia bardzo przyjemne, w nastrojach gorącego lata i wakacji.  Nie przywodziła na myśl jaki

Technologie. Klawiatura komputera - podstawowe fakty

Niedoświadczonym użytkownikom komputera warto się zapoznać ze sprawami, które nie są intuicyjne i łatwe do samodzielnego odkrycia podczas klikania. Klawiatura jako urządzenie, jest tego przykładem. W swojej praktyce spotkałem się z osobami, którym najprostsze funkcje klawiatury były nieznane. Gwoli sprawiedliwości, trzeba powiedzieć, że nie odnosi się to jedynie do osób starszych. Zdarzyło mi się zaobserwować sytuacje, kiedy osoby w wieku lat dwudziestu kilku do napisania wielkiej litery włączały caps lock. Wbrew pozorom jednak obsługa klawiatury komputera jest nieskomplikowana. Trzeba zapamiętać dosłownie garstkę informacji, żeby usprawnić użytkowanie tego urządzenia. Komputer jest maszyną przetwarzającą informację. Musi być więc wyposażony w urządzenia do przyjmowania informacji i oddawania informacji. W dodatku te urządzenia muszą być przyjazne dla użytkownika. Zbiorczo do tych urządzeń używana jest nazwa interfejs, od angielskiego interface (wym. interfejs) Jest kilka rodzaj

Gify na świąteczne laurki

Gify to małe ruchome obrazki wyświetlane najczęściej na stronach internetowych. Zasada działania gifu polega na złożeniu kilku zdjęć – każde różni się nieco od pozostałych – i wyświetlaniu po kolei w krótkich odstępach czasu.  Być może pamiętacie z dzieciństwa zabawki z kartką i ołówkiem, gdzie poruszając szybko ołówkiem tak, żeby raz była widoczna, raz druga karteczka uzyskać wrażenie ruchu.