Czasem zdarza się, że ktoś w mojej obecności otwiera skrzynkę pocztową. W bardzo wielu przypadkach widok przedstawia obraz rozpaczy. Całe rzędy nieodczytanych wiadomości, większość z nich nie mająca wartości dla adresata, pomieszane z wiadomościami ważnymi. W takiej sytuacji bardzo łatwo można coś przeoczyć.
Inżynierowie, którzy opracowali pocztę doskonale zdają sobie sprawę z ludzkiej natury. Dlatego wymyślono kilka sprytnych funkcji pomagających opanowanie sytuacji bez wielkiego nakładu pracy i czasu.
Jedną z nich jest możliwość zaznaczania wszystkich wiadomości na całej stronie. Po zaznaczeniu w górnej części wyświetlą się ikony przycisków do wykonania akcji. Można przenieść do spamu, kosza, archiwizować lub przenieść do określonego folderu.
Spam jest to folder z wiadomościami, których nie chcemy otrzymywać do skrzynki odbiorczej. Po ręcznym przeniesieniu jakieś wiadomości ze skrzynki odbiorczej do spamu, komputer zapamięta od kogo była ta wiadomość i następnym razem wiadomość od tego nadawcy automatycznie wyląduje w folderze spamu. Tam będzie czekać 30 dni, a potem komputer sam usunie na zawsze.
Kosz jest folderem służącym do czasowego przechowania zwykłych wiadomości, które po przeczytaniu straciły ważność i nie będą więcej potrzebne. Wiadomości w koszu również są usuwane całkowicie w sposób automatyczny po 30 dniach. Wiadomości ze spamu i z kosza można też usunąć ręcznie, ale w zasadzie szkoda zaprzątać sobie tym głowę.
Archiwum jest jednym wielkim workiem, do którego można wrzucić wszystkie pozostałe wiadomości. Tam będą przechowywane bezterminowo, ułożone w porządku czasowym. Jeśli ktoś lubi super porządek, to może skorzystać z opcji założenia własnych folderów i archiwizowania z podziałem na kategorie.
Ponieważ w poczcie można wyszukiwać konkretne wiadomości według słów kluczowych, to sposób archiwizowania nie ma aż tak wielkiego wpływu na późniejsze poszukiwanie jakiejś konkretnej wiadomości.
Dobrym rozwiązaniem jest też możliwość podzielenia skrzynki odbiorczej na kilka sekcji. Można dokonać tego używając ikony koła zębatego i wybraniu opcji: skonfiguruj skrzynkę odbiorczą. Można ją podzielić na kategorie: Główna, Społeczności, Oferty, Powiadomienia, Fora. Po podzieleniu skrzynki przychodzące wiadomości można segregować i przenosić metodą “złap i upuść” do poszczególnych przedziałów. W ten sposób program pocztowy “nauczy się”, jakie wiadomości powinny trafiać do jakich przegródek. Korzystam z tego i jestem zadowolony.
Warto zaglądać często do swojej skrzynki, bo wiele wiadomości jest wysyłanych automatycznie. Jeśli nie są usuwane to powodują zawalenie widoku i zwiększa się prawdopodobieństwo przeoczenia czegoś ważnego. Dzięki podziałowi skrzynki na sekcje i możliwości zaznaczania wszystkich wiadomości na stronie można łatwo wybrać wiadomości mało istotne i bez zbędnych formalności przenieść do kosza. Codzienne przejrzenie poczty i usunięcie niepotrzebnych wiadomości może potrwać zaledwie kilkanaście sekund. Użytkownik ma za to pewność, że nie przegapi czegoś ważnego.
bardzo wazne info
OdpowiedzUsuń