Przejdź do głównej zawartości

WSTĘP DO RYSUNKÓW GOOGLE

► Dysk Google to nasz wirtualny komputer - dostępny z dowolnego miejsca po zalogowaniu się na konto Google (gmail)
► Na dysku Google są przygotowane programy użytkowe, a jednym z nich jest Rysunki Google (Google Drawings)
► Rysunki Google jest programem prostym w obsłudze, posiada jednak duże możliwości. 
☞ Interfejs programu przypomina interfejs edytora tekstu w sposobie rozmieszczenia narzędzi i obszaru roboczego. Dzięki temu jest intuicyjny i łatwy dla osób, które już posługują się komputerem do tworzenia tekstów. 

Logika tworzenia rysunków:
► Podłożem każdego rysunku jest kanwa (obszar roboczy). Po otwarciu programu najlepiej jest nadać nazwę plikowi, który tworzymy. Często na początku wskazane jest zdefiniowanie wielkości rysunku.
► Na kanwę nakładamy obiekty. Możemy nakładać gotowe obiekty - kształty z biblioteki, lub tworzyć własne przy pomocy narzędzi do rysowania. 
► Możemy też nakładać zdjęcia i modyfikować tak samo jak kształty. 
► Rysunek tworzony jest warstwowo. Oznacza to, że każdy dodany, bądź narysowany obiekt jest nad obiektami wcześniejszymi. Tworzenie rysunku Google to jakby tworzenie tradycyjnego obrazka przy pomocy wycinanek, nakładanych jedne na drugie. 
► Kolejność warstw można bardzo łatwo zmieniać (po zaznaczeniu obiektu - Ctrl + strzałka w górę, lub w dół) Kanwa jest warstwą najniższą i stanowi tło. Można ustawić ją jako kolorową lub przeźroczystą. Każdy obiekt nałożony na kanwę znajduje się w osobnej warstwie. Ostatnio nałożony lub narysowany obiekt jest zawsze na wierzchu.
► Zdjęcie - obraz w formacie jpg, png, gif możemy modyfikować dodatkowymi narzędziami np. maskowanie, przycinanie, a także zmieniać jasność, kontrast i kolorystykę. 
► Obiekty można grupować i rozgrupować. Dzięki temu, możemy modyfikacje np. zmianę wielkości, obrót itp - dokonywać na kilku obiektach jednocześnie. Wszystkie zostaną poddane modyfikacji w takim samym stopniu. Po rozgrupowaniu możemy znowu każdy obiekt modyfikować oddzielnie. Grupowanie, to jakby sklejanie obiektów do jednej warstwy, dzięki czemu zachowują się jakby stanowiły całość.
► Narzędzia wyświetlają się kontekstowo nad obszarem roboczym.
★Kontekstowo
oznacza, że zmieniają się one w zależności od tego jaki obiekt jest zaznaczony w danym momencie. Narzędzia wyświetlają się tylko, wtedy, kiedy mogą być do czegoś przydatne.
☞ Przykładowo: jeśli zaznaczone jest pole tekstowe - to wyświetlają się narzędzia do edycji tekstu. Jeśli zaznaczona jest linia - to dostępne są narzędzia do modyfikacji linii. 
Po ukończeniu obrazka możemy go pobrać na komputer w formacie jpg, png, lub svg.
► Obrazek na dysku Google jest zawsze gotowy do dalszej edycji, a na serwerze zapisany jest w takiej formie w jakiej go aktualnie widzimy. 
✔ Powyższe uwagi są bardzo ogólne i wiele z nich stosuje się też do innych programów graficznych. Znając logikę tworzenia rysunków z większą łatwością nauczymy się obsługiwać poszczególne narzędzia. 

Popularne posty z tego bloga

Klawiatura komputera - podstawowe fakty

Niedoświadczonym użytkownikom komputera warto się zapoznać ze sprawami, które nie są intuicyjne i łatwe do samodzielnego odkrycia podczas klikania. Klawiatura jako urządzenie, jest tego przykładem. W swojej praktyce spotkałem się z osobami, którym najprostsze funkcje klawiatury były nieznane. Gwoli sprawiedliwości, trzeba powiedzieć, że nie odnosi się to jedynie do osób starszych. Zdarzyło mi się zaobserwować sytuacje, kiedy osoby w wieku lat dwudziestu kilku do napisania wielkiej litery włączały caps lock. Wbrew pozorom jednak obsługa klawiatury komputera jest nieskomplikowana. Trzeba zapamiętać dosłownie garstkę informacji, żeby usprawnić użytkowanie tego urządzenia. 
Komputer jest maszyną przetwarzającą informację. Musi być więc wyposażony w urządzenia do przyjmowania informacji i oddawania informacji. W dodatku te urządzenia muszą być przyjazne dla użytkownika. Zbiorczo do tych urządzeń używana jest nazwa interfejs, od angielskiego interface (wym. interfejs)
Jest kilka rodzajów u…

Movie Maker Zapisywanie gotowego filmu.

Pracując z plikiem projektu możemy zamykać i otwierać program. Edytować poszczególne jego składniki, ale przychodzi moment kiedy uważamy, że dzieło jest już gotowe i nadaje się do publikacji. W formacie pliku projektu nie możemy go opublikować, gdyż projekt to jedynie zbiór instrukcji jakie składowe z plików znajdujących się w pamięci stałej komputera mają być umieszczone w filmie. Aby nadać filmowi ostateczny kształt należy go zapisać w formacie, zawierającym rzeczywistą informację o obrazie i dźwięku, a nie o tym gdzie na naszym komputerze taka informacja jest.

Windows Movie Maker Czasy i szybkość wyświetlania

W poprzednim odcinku poradnika opisany było dodawanie zdjęć i wideo. Po tych czynnościach projekt został zamknięty, a przed zamknięciem zmiany zapisane. Po kolejnym otwarciu projektu widzimy, że elementy wizualne – zdjęcia i lub wideo mamy ułożone w obszarze roboczym. Jeśli dodawaliśmy wiele plików, to są one ułożone w tej samej kolejności, jak w folderze z którego były przesyłane. I o to właśnie chodzi. Czasem jednak już po przesłaniu stwierdzimy, że chcemy jednak zmienić układ slajdów. Aby zmienić kolejność wystarczy dany plik kliknąć. Niebieska ramka oznacza zaznaczenie. Taki zaznaczony element możemy przesuwać myszką, trzymając wciśnięty lewy klawisz. Metoda taka nazywa się "złap, przenieś, upuść" i jest najwygodniejsza do tego typu operacji. Najlepiej jednak nad kolejnością się zastanowić wcześniej, w trakcie przygotowywania materiałów. Zaoszczędzi to nam czasu, a uwagę będziemy mogli zwrócić na inne aspekty filmu.