► Google+ jest serwisem społecznościowym umożliwiającym bezpłatne publikowanie wiadomości w postaci tekstu, obrazów i filmów. Od niedawna umożliwia prowadzenie sondaży za pomocą ankiet.
Serwis został uruchomiony 28 czerwca 2011 przez Google.Inc
► Google+ jest jednym z wielu dostępnych w Internecie.
► Google+, jest serwisem nowym. Dla porównania, Facebook działa od roku 2004.
Sposób organizacji, bezpieczeństwo i prywatność serwisu została ustawiona na bardzo wysokim poziomie. Możliwe to było dzięki temu, że Google Inc., będąc właścicielem i operatorem poczty Gmail, oparł strukturę serwisu społecznościowego na zasadach działania i rygorach bezpieczeństwa obowiązujących w serwisie pocztowym.
Każda osoba chcąca korzystać z serwisu musi się zarejestrować i uzyskać konto mailowe. Nie ma na świecie dwóch identycznych adresów mailowych. Dzięki temu konkretny użytkownik jest jednoznacznie zdefiniowany. Pozwala to na kierowanie publikowanych treści do konkretnych osób, na przypisane adresy pocztowe.
Użytkownicy serwisu organizują osoby uczestniczące w wymianie publikowanych treści w tzw. kręgi.
► Kręgi są to po prostu listy adresowe utworzone przez danego użytkownika spośród kontaktów mailowych.
Przed opublikowaniem wpisu musimy określić krąg odbiorców. W tym momencie wybieramy po prostu listę osób, dla których wpis będzie widoczny w ich “strumieniach aktualności”
► Strumień aktywności to po prostu wpisy wyświetlane chronologicznie na stronie głównej użytkownika. Na Facebooku strumień nazywany jest stroną główną.
► Strumien aktywności, to odpowiednik folderu “odebrane” w skrzynce pocztowej. Różnica polega na tym, że wiadomości są wyświetlane od razu w całości, a nie w postaci listy nagłówków. Sposób wyświetlania został opracowany pod kątem wygody użytkownika, z uwzględnieniem różnorodności możliwych urządzeń - laptop, smartfon, telewizor itp. Z uwagi na dużą ilość wpisów pojawiających się w strumieniu aktywności możliwe jest wyświetlanie wpisów przy zastosowaniu filtrów w postaci kręgów (list adresowych).
► Drugim bardzo ważnym elementem Google+ jest tzw. *hangout* , czyli czat połączony z możliwością prowadzenia rozmów wideo. Funkcja ta w Google+ jest bardzo rozbudowana i umożliwia wiele dodatkowych czynności np. wirtualna przebieranka, wspólne oglądanie filmów na wideo, współdzielenie ekranów, dodawania “lower third”, wspólne edytowanie rysunków i dokumentów itd.
► Google+ rozwija się bardzo dynamicznie i liczba użytkowników jest porównywalna z liczbą użytkowników Facebooka.
Na pojawienie się G+, Fb zareagował pozytywnie dla użytkowników, naśladując wiele z rozwiązań G+. Np. zamiast ściany pojawiła się “oś czasu” będąca odpowiednikiem “strumienia aktywności”, każdy z użytkowników otrzymał adres mailowy (wiele użytkowników nawet nie zdaje sobie z tego sprawy), a Skype będący operatorem serwisu do rozmów wideo podłączył się umożliwiając takie połączenia bezpośrednio z poziomu konta użytkownika fb.
☞ W momencie wejścia G+ na rynek sytuacja serwisów społecznościowych była dosyć zabetonowana. Istniało wiele lokalnych serwisów, ale królem wydawał się być Facebook. Pozycja monopolistyczna została jednak zachwiana i wymusiła wprowadzenie zmian w kierunku wygody i bezpieczeństwa użytkowników.
☞ Facebook zaczął się więc zmieniać w kierunku podobieństwa do G+.
Jednak ważna jest różnica w podejściu do praw autorskich przez obydwie firmy, która jak dotąd pozostaje. W regulaminie Facebooka jest punkt, zgodnie z którym materiały w momencie publikacji stają się własnością serwisu,
➜ _(W przypadku treści objętych prawem własności intelektualnej (IP, ang. intellectual property), takich jak zdjęcia i filmy, (……….) użytkownik przyznaje nam niewyłączną, zbywalną, obejmującą prawo do udzielania sublicencji, bezpłatną, światową licencję zezwalającą na wykorzystanie wszelkich treści objętych prawem własności intelektualnej publikowanych przez niego w ramach serwisu Facebook)https://www.facebook.com/legal/terms_
Natomiast w regulaminie G+ wszelkie prawa do opublikowanych treści pozostają własnością użytkownika
➜ _(Niektóre z Usług umożliwiają użytkownikowi wgrywanie, przesyłanie, dostarczanie, zapisywanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie treści. Użytkownik zachowuje wszelkie posiadane prawa własności intelektualnej do tych treści. Krótko mówiąc, własność użytkownika nadal nią pozostaje.).
mozna sie nauczyc
OdpowiedzUsuń